- Advertisement -Newspaper WordPress Theme
COPIIDezvoltarea copiluluiPrincipiul "un educator la fiecare patru copii" - o nouă tendință în...

Principiul „un educator la fiecare patru copii” – o nouă tendință în domeniul educației

Ca şi în industria modei sau tehnologie, şi în domeniul educaţiei timpurii există tendinţe, unele efemere, altele longevive în funcţie de principiile pe baza cărora sunt construite.

Unul dintre acele principii care îşi găsesc argumente “pro” din partea specialiştilor este “un educator la fiecare patru copii”. Pe scurt, grupele de grădiniţă extinse, în care toţi preşcolarii învaţă în acelaşi timp, după aceleaşi metode au fost înlocuite de o abordare personalizată.

Valentina Secară, fondatorul grădiniţei cu profil britanic Acorns Nursery, care aplică principiul “un educator la fiecare patru copii” explică: “Având în grijă un număr restrâns de copii, fiecare educator lucrează pentru dezvoltarea intelectuală a micuţilor, dar şi a capacităţilor sociale, emoţionale şi fizice. Acest program cu rezultate excelente stimulează inteligenţa, imaginația și abilitățile fiecărui copil, prin identificarea trăsăturilor care îi fac unici.”

În grădiniţele care respectă acest principiu, procesul de învăţare este adaptat nevoilor și capacităților fiecăruia, dar mai ales propriului ritm. Astfel, nu mai există copii eminenţi şi codaşi, ci doar grupe în cadrul cărora se aplică diferite metode de învăţare pentru atingerea potenţialului maxim al fiecărui preşcolar. În plus, toată lumea este în centrul atenţiei şi are o voce demnă de ascultat, ceea ce împiedică dezvoltarea complexelor şi a frustrărilor.

Atunci când fiecărui pedagog i se atribuie o grupă restrânsă de elevi, acesta se implică total în îngrijirea fiecăruia, crescând gradul de siguranţă în grădiniţă. Chiar şi cel mai năzdrăvan copil va fi ţinut sub observaţie şi ajutat să îşi canalizeze energia către activităţi constructive.

“Pentru a ne asigura că luăm cele mai bune decizii pentru copiii noștri valorificându-le la maxim potenţialul, este important să îi evaluăm zilnic și periodic, încă de la naștere”, spune Valentina Secară.

Ca părinte, e posibil să simți nevoia unei îndrumări în acest sens, cu atât mai mult cu cât evaluarea trebuie să aibă în vedere unicitatea copilului, atitudinile sale native, potențialul și modul în care poate învăța, relaționa sau absorbi informația. Educatorii ar trebui să fie alături de tine în acest proces de evaluare, acordând atenţie maximă copilului în timpul activităţilor de la grădiniţă, iar acesta este un alt argument care susţine principiul “un educator la fiecare 4 copii”.

 

Subscribe Today

GET EXCLUSIVE FULL ACCESS TO PREMIUM CONTENT

SUPPORT NONPROFIT JOURNALISM

EXPERT ANALYSIS OF AND EMERGING TRENDS IN CHILD WELFARE AND JUVENILE JUSTICE

TOPICAL VIDEO WEBINARS

Get unlimited access to our EXCLUSIVE Content and our archive of subscriber stories.

Exclusive content

- Advertisement -Newspaper WordPress Theme

Latest article

More article

- Advertisement -Newspaper WordPress Theme