- Advertisement -Newspaper WordPress Theme
COPIIComportamentAbilitatile sociale ale prescolarului

Abilitatile sociale ale prescolarului

AI observat cum copilul tau de 2-3 ani pare sa se joace langa ceilalti copii, dar nu neaparat cu ei? Nu, nu este „defect”. Abilitatile sociale se invata, pas cu pas, la fel ca orice alta deprindere. Psihologul Monica Fulea iti spune cum se invata abilitatile sociale in perioada prescolara.

In perioada prescolara, abilitatile sociale se invata prin :

  • observarea adultilor sau a celorlalti copii: de exemplu, un copil invata sa imparta cu ceilalti jucariile observând parintele care face acest lucru
  • prin imitarea comportamentelor celorlalti: de exemplu, un copil invata cum sa rezolve conflictele observand si imitând comportamentul adultilor din jurul sau;
  • prin modelul oferit de adulti sau ceilalti copii : de exemplu, un copil invata sa respecte regulile daca si parintii le respect;
  • prin consecintele pe care un comportament le are: de exemplu, un copil alege sa se joace cu un copil pentru ca acesta imparte jucariile cu el, comportamentului « il intreb pe Mihai daca se joaca cu mine » este urmat de consecinta « se joaca cu mine si imparte jucariile » ceea ce face ca si alta data sa fie interesat sa merga sa se joace cu Mihai.

Abilitati sociale care se vor dezvolta in perioada de vârsta 2-7 ani

Se construiesc abilitatile de interactiune cu alti copii: la 2 ani juniorul tau interactioneaza doar cu un copil odata, la 3 ani se poate juca cu mai multi copii odata; la 4-5 ani initiaza si mentine o relatie

cu 2-3 copii deodata, in timp ce la 5 ani deja poarta conversatii pe diferite subiecte de interes pentru ei, conversatii mai simple sau mai elaborate, in functie de temepramentul copilului si dezvoltarea vocabularului.

Perioada prescolara este plina de o multime de suprize pentru parinti, care observa ca dupa 2 ani, mai precis intre doi si 4 ani, paradoxal, scade nevoia de apropiere adult-copil. Acum este momentul in care cel mic invata sa asculte activ, invata sa imparta obiecte cu colegi de grupa, dar numai cu

ajutor din partea adultului.  Ulterior, la 4-5 ani imparte obiecte si impartaseste experiente cu 2-3 colegi iar la 6-7 ani cu intreaga grupa.

La 2-4 ani, copilul isi manifesta verbal si nonverbal afectiune fata de ceilalti, iar deja de la 4-5 ani, ofera si primeste complimente la 4-5 ani, cu ajutorul parintelui, iar apoi devine independent social, de pe la  6-7 ani, in sensul in care poarta singur conversatii, face complimente etc, fara incurajari in acest sens.

Subscribe Today

GET EXCLUSIVE FULL ACCESS TO PREMIUM CONTENT

SUPPORT NONPROFIT JOURNALISM

EXPERT ANALYSIS OF AND EMERGING TRENDS IN CHILD WELFARE AND JUVENILE JUSTICE

TOPICAL VIDEO WEBINARS

Get unlimited access to our EXCLUSIVE Content and our archive of subscriber stories.

Exclusive content

- Advertisement -Newspaper WordPress Theme

Latest article

More article

- Advertisement -Newspaper WordPress Theme